SEO på dansk

Tilbage i august sidste år var jeg (Henning Madsen) inviteret til at holde et foredrag om SEO for en netværksgruppe indenfor it-branchen. Faktisk var vi to, der skulle holde foredrag samme aften for netværksgruppen. Den ene var Leif Carlsen fra Social Selling Company, der skulle fortælle om begrebet social selling, og jeg skulle på vegne af Inbound CPH fortælle om SEO. 

Vi havde aftalt, at Leif skulle starte med sit indlæg, da han var nødt til at gå for at deltage i et andet arrangement. No problemo so far 🙂

Imidlertid blev jeg lidt udfordret, da Leif i slutningen af hans indlæg proklamerede, at hans virksomhed, Social Selling Company, ikke brugte så meget som én krone på SEO, da de jo “bare” skrev rigtig godt indhold underforstået, at så bliver man selvfølgelig helt automatisk fundet på Google.

Leif var selvfølgelig i hans gode ret til at komme med den påstand, men det var jo ikke så lidt af en påstand – i hvert fald med mit perspektiv i forholdt til SEO og søgeordsoptimering. For at gøre det helt perfekt så smuttede Leif endda videre til det andet arrangement, inden jeg overhovedet kunne nå at udfordre Leif på hans holdning. Anyway, jeg fik nu alligevel afleveret mine budskaber om SEO og fik en god dialog med netværksgruppen om det.

Heldigvis fik Leif og jeg skabt kontakt efter arrangementet – selvfølgelig via LinkedIn 🙂 Vi mødtes efterfølgende til en kop kaffe, og ikke mindst en god snak omkring SEO og social selling, og det lykkedes mig faktisk at få Leif til at åbne op overfor begrebet SEO – faktisk så meget, at Leif ligefrem inviterede mig til at lave en podcast med ham om emnet.

SEO oversat til dansk

Det resulterede så i “SEO oversat til dansk”-podcasten, hvor vi taler taler om SEO på et niveau, hvor alle kan være med, i håbet om at inspirere dig til at arbejde med SEO, så flere af dine potentielle kunder får øje på lige netop dig og din virksomhed.

I podcasten kommer vi blandt andet ind på:

  • Hvad er SEO egentlig for en størrelse?
  • Er der forskel på søgeord og adwords?
  • Hvad er linkbuilding?
  • Skal alle virksomheder bruge penge på SEO-optimering?
  • Hvilke klassiske SEO-fejl findes der?
  • Hvad er “duplicate content”?
  • Skal man ikke bare outsource sin SEO-indsats?

God fornøjelse med vores podcast 🙂

Ingen kommentarer

Skriv en kommentar

Virksomheder vi gør en forskel for

X