Ordtæller

Optælling af ord og tegn

Skriv eller kopier en tekst ind i boksen herunder for at få optalt antallet af ord og tegn.

Teksten er på 0 ord og 0 tegn


SEO-VÆRKTØJER FRA INBOUNDCPH

Title & Description optimizer

Få hjælp til at skrive Title Tags og Meta Descriptions, der sikrer jer optimal synlighed på Google på de rigtige søgeord.
Gå til værktøjet »

Global søgemaskine

Se Googles søgeresultater i andre lande, og få indsigt i jeres og jeres konkurrenters positioner på Google i udlandet.
Gå til værktøjet »

Komplet oversigt

Oversigt over alle SEO-værktøjer fra InboundCPH og anbefalinger til en række af de bedste eksterne værktøjer.
Gå til siden »

Anbefalede tekstlængder

Vi anbefaler følgende tekstlængder, når I arbejder med SEO:

  • SEO-tekst: 300-1.000 ord afhængig af konkurrencesituationen.
  • Title Tag: 45-65 tegn.
  • Meta Description: 120-155 tegn.

Hver underside på jeres website, som I gerne vil øge synligheden af i søgeresultaterne, skal indeholde en unik brødtekst – i SEO-sammenhænge ofte kaldet en SEO-tekst. I tillæg til SEO-teksten skal siden indeholde et Title Tag og en Meta Description.

SEO-tekst

En SEO-tekst er en lang tekst, der er skrevet med udgangspunkt i søgeord og søgefraser, som jeres målgruppe benytter, når de søger efter jeres produkter i søgemaskinerne. SEO-teksten er afgørende for, at søgemaskinerne kan forstå, hvad jeres website handler om, og hvilke søgninger det skal vises på. Teksten skal:

  • skrives med udgangspunkt i et eller flere søgeord, jeres målgruppe benytter
  • fokusere på et afgrænset emne (eksempelvis et produkt, en produktkategori eller en ydelse)
  • have en længde på 300-1.000 ord (afhængig af konkurrencesituationen)
  • indeholde det primære (vigtigste) søgeord cirka en gang per 50 ord (evt. i forskellige bøjninger)
  • indeholde eventuelle sekundære søgeord en til fem gange
  • indeholde en overskrift (med et h1-tag) og en eller flere underoverskrifter (med h2-tags)
  • indeholde det primære søgeord i overskriften og i et udvalg af underoverskrifterne
  • indeholde interne links, hvor det er relevant
  • være meningsfuld og appellerende for læseren
  • være skrevet i et fejlfrit og frit flydende sprog.

Title Tag

Et Title Tag er en kort overskrift med relation til sidens indhold. Title Tagget vises som et klikbart link i søgeresultaterne. Det bør have en længde på 45-65 tegn inklusiv mellemrum. Få hjælp til at skrive det perfekte Title Tag med vores Title & Description optimizer.

Meta Description

En Meta Description er en kort beskrivelse af sidens indhold. Beskrivelsen vises under Title Tagget i søgeresultaterne. Den bør have en længde på 120-155 tegn inklusiv mellemrum. Få hjælp til at skrive den perfekte Meta Description med vores Title & Description optimizer.

AdWords-annonce

En Google AdWords-annonce har følgende længdegrænser på teksterne (uanset sprog):

  • Overskrift 1: 30 tegn.
  • Overskrift 2: 30 tegn.
  • Beskrivelse: 80 tegn.
  • Stier: 15 tegn hver.
  • Infoudvidelser: 25 tegn hver.

Vi anbefaler, at I så vidt muligt udnytter samtlige tegn i overskrifterne og beskrivelsen.

Gratis SEO-seminar

Lær, hvordan I tilrettelægger en effektiv SEO-strategi, der sikrer jer mest mulig trafik og flest mulige salg for pengene. Læs mere og tilmeld jer her:

GRATIS SEMINAR

Hold dig opdateret

Få nyheder, tips og tricks om online marketing, søgemaskineoptimering og InboundCPH.

HVORFOR VÆLGE OS?

Høj kundetilfredshed

95% af vores kunder vælger at fortsætte samarbejdet med os efter første kontrakts udløb. Vi er stolte over at have leveret målbare og varige resultater for digitalt ambitiøse virksomheder som Spies, Aller, Berlingske Media, Stylepit, BRFkredit og Audi.

20 års erfaring

Med 20 års erfaring er vi blandt de mest erfarne i branchen. Vores SEO-processer er gennemprøvede og baserer sig på erfaringer skabt helt tilbage fra 1998, hvor søgemaskineoptimering blev introduceret i Danmark. Vi holder os konstant på forkant med den nyeste viden.

Fuld gennemsigtighed

Vi anvender dokumenterede SEO-strategier, og vi arbejder med fuld gennemsigtighed, så I har fuld indsigt i vores arbejde og de resultater, vi skaber. Tillid, tilfredshed og gennemsigtighed er nøglefaktorerne for de beslutninger, vi træffer sammen.

Personligt engagement

Vi er ikke en leverandør, men en samarbejdspartner, der går op i jeres projekter med ild og sjæl. Vi engagerer os 100% i jeres virksomhed, så vi kan opstille en individuelt tilpasset handlingsplan og mere effektivt arbejde os hen mod målene.

Virksomheder vi gør en forskel for