Ordtæller

Optælling af ord og tegn

Tegn med mellemrum: 0
Ord: 0
Sætninger: 0
Afsnit: 0

SEO-VÆRKTØJER FRA INBOUNDCPH

Title & Description optimizer

Få hjælp til at skrive Title Tags og Meta Descriptions, der sikrer jer optimal synlighed på Google på de rigtige søgeord.
Gå til værktøjet »

Global søgemaskine

Se Googles søgeresultater i andre lande, og få indsigt i jeres og jeres konkurrenters positioner på Google i udlandet.
Gå til værktøjet »

Komplet oversigt

Oversigt over alle SEO-værktøjer fra InboundCPH og anbefalinger til en række af de bedste eksterne værktøjer.
Gå til siden »

Anbefalede tekstlængder

Vi anbefaler følgende tekstlængder, når I arbejder med SEO:

  • SEO-tekst: 300-1.000 ord afhængig af konkurrencesituationen.
  • Title Tag: 45-65 tegn.
  • Meta Description: 120-160 tegn.

Hver underside på jeres website, som I gerne vil øge synligheden af i søgeresultaterne, skal indeholde en unik brødtekst – i SEO-sammenhænge ofte kaldet en SEO-tekst. I tillæg til SEO-teksten skal siden indeholde et Title Tag og en Meta Description.

SEO-tekst

En SEO-tekst er en lang tekst, der er skrevet med udgangspunkt i søgeord og søgefraser, som jeres målgruppe benytter, når de søger efter jeres produkter i søgemaskinerne. SEO-teksten er afgørende for, at søgemaskinerne kan forstå, hvad jeres website handler om, og hvilke søgninger det skal vises på. Teksten skal:

  • skrives med udgangspunkt i et eller flere søgeord, jeres målgruppe benytter
  • fokusere på et afgrænset emne (eksempelvis et produkt, en produktkategori eller en ydelse)
  • have en længde på 300-1.000 ord (afhængig af konkurrencesituationen)
  • indeholde det primære (vigtigste) søgeord cirka en gang per 50 ord (evt. i forskellige bøjninger)
  • indeholde eventuelle sekundære søgeord en til fem gange
  • indeholde en overskrift (med et h1-tag) og en eller flere underoverskrifter (med h2-tags)
  • indeholde det primære søgeord i overskriften og i et udvalg af underoverskrifterne
  • indeholde interne links, hvor det er relevant
  • være meningsfuld og appellerende for læseren
  • være skrevet i et fejlfrit og frit flydende sprog.

Title Tag

Et Title Tag er en kort overskrift med relation til sidens indhold. Title Tagget vises som et klikbart link i søgeresultaterne. Det bør have en længde på 45-65 tegn inklusiv mellemrum. Få hjælp til at skrive det perfekte Title Tag med vores Title & Description optimizer.

Meta Description

En Meta Description er en kort beskrivelse af sidens indhold. Beskrivelsen vises under Title Tagget i søgeresultaterne. Den bør have en længde på 120-160 tegn inklusiv mellemrum. Få hjælp til at skrive den perfekte Meta Description med vores Title & Description optimizer.

AdWords-annonce

En Google AdWords-annonce har følgende længdegrænser på teksterne (uanset sprog):

  • Overskrift 1: 30 tegn.
  • Overskrift 2: 30 tegn.
  • Beskrivelse: 80 tegn.
  • Stier: 15 tegn hver.
  • Infoudvidelser: 25 tegn hver.

Vi anbefaler, at I så vidt muligt udnytter samtlige tegn i overskrifterne og beskrivelsen.

Få mere at vide

Henning Madsen

Henning Madsen
Head of SEO

+45 21 46 45 44
hma@inboundcph.dk

Få en uforpligtende snak med os, hvis I har spørgsmål eller brug for hjælp.

Gratis SEO-seminar

Lær, hvordan I tilrettelægger en effektiv SEO-strategi, der sikrer jer mest mulig trafik og flest mulige salg for pengene. Læs mere og tilmeld jer her:

GRATIS SEMINAR

Hold dig opdateret

Få nyheder, tips og tricks om online marketing, søgemaskineoptimering og InboundCPH.
[wysija_form id=”3″]

X