Online Marketingkanaler 2020

DOWNLOAD ANALYSEN HER

Analysen Online Marketingkanaler 2020 sammenligner effekten og udbyttet af online marketingkanaler i danske B2B-, B2C- og e-handel-virksomheder. Download analysen ved at ufdylde formularen herunder og vælge den udgave af analysen (B2B, B2C eller e-handel), der er mest relevant for dig.

Analysen er baseret på 122 millioner besøg på 65 danske websites i perioden 1. januar 2019 til 31. december 2019. Analysen giver dig et analytisk funderet input til de prioriteringer af marketingindsatsen, som er nødvendige for at sikre, at du som virksomhed sammensætter dit marketingmix på den mest hensigtsmæssige og økonomisk rentable måde.

 

Udfyld formularen og få tilsendt analysen

Navn

Titel

Virksomhed

E-mail

Vælg analyse

Lasse Grubbe
Marketing Specialist

Få mere at vide om analysen og de bagvedliggende data.

Telefon: 20 96 17 88
Mail: lg@inboundcph.dk.

TRE HØJDEPUNKTER FRA ANALYSEN

Organisk trafik udgør den største andel af alle besøgende
Organisk trafik udgør den største andel af alle besøgende (mellem 43 og 48 %) efterfulgt af betalt trafik (mellem 23 % og 36 %), henvisningstrafik (mellem 4 % og 20 %), trafik fra sociale medier (mellem 6 % og 9 %) og mails (mellem 3 % og 9 %).

Organisk og betalt trafik genererer flest salg online
Organisk trafik foretager den største andel af alle køb online (45 %) efterfulgt af betalt trafik (39 %), henvisningstrafik (9 %), trafik fra mails (5 %) og sociale medier (2 %). Det er ikke ensbetydende med, at organisk trafik har den højeste konverteringsrate.

Virksomheder køber 30 % af alle websitebesøgende
Danske virksomheder betaler sig gennemsnitligt til 30,36 % af alle websitebesøgende (direkte trafik ikke medregnet). E-handel-virksomheder køber den største andel (36 %), efterfulgt af B2C-virksomheder (30 %) og B2B-virksomheder (23 %).

INBOUNDCPH

Vi skaber relevant trafik fra Google til jeres website og hjælper jer med at konvertere trafikken til salg og leads. Det gør vi gennem Search Experience Optimization (SXO) – en strategi der binder SEO, Google Ads og CRO sammen med udgangspunkt i jeres målgruppes adfærd og behov.

20 ÅRS PASSIONERET ARBEJDE
Med faglig stolthed, passion og engagement har vi gennem 20 år arbejdet og undervist med ét mål for øje: at sikre virksomheder – store som små – i hele landet succes gennem indsigtsbaserede, datadrevne strategier.

Vi er stolte over at have undervist og arbejdet med digitalt ambitiøse virksomheder som Spies, Lauritz.com, Aller, Berlingske, Kamstrup, Trollbeads, ILVA, Stylepit, Coolshop, AlfaPeople, DFDS og Audi.

Læs mere om osKontakt os

UDVALGTE KUNDER

»Det altafgørende er selvfølgelig de resultater, samarbejdet har udmøntet sig i. Tallene taler deres tydelige sprog: Der har været fremgang på alle parametre, som vi har arbejdet med – og som vi fortsat arbejder med. Isoleret set har jeg aldrig før oplevet så høj fremgang i trafikken fra Google til vores website.«
Jacob Thiesen
Jacob Thiesen
Digital Manager
»Det er tydeligt at mærke, at InboundCPH har arbejdet med SEO siden 1997. De ved, hvad der virker, hvad man skal være opmærksom på, og i hvilken retning SEO udvikler sig. De er vant til at arbejde med store organisationer og stærke til at formidle komplekse SEO-temaer, så alle interessenter forstår dem.«
Lars Bøgner
Lars Bøgner
Online Manager
»Henning var personligt årsagen til, at vi skiftede til InboundCPH, da han udviste en god forretningsforståelse, ydmyghed og en ambitiøs tilgang til at løse de udfordringer, som jeg og Spies stod over for. Han arbejder målrettet og visionært omkring vores fælles løsningsforslag og kan navigere på alle plan.«
Rasmus Panduro
Rasmus Panduro
eCommerce manager
»Henning Madsen er en stærk entreprenør og en stor kapacitet inden for online marketing og SEO i særdeleshed. Han har et stort drive og en super god forretnings-forståelse, der gør ham i stand til at designe og eksekvere forretningsstrategier i den digitale verden. Sidst, men ikke mindst har han en fantastisk humor :)«
Peter Hestbæk
Peter Hestbæk
Salgs- og marketingdirektør
»Der er ingen tvivl om, at for os har SEO givet rigtig god mening. Jeg havde ret store forventninger til, hvad det skulle løfte, når vi satte strøm til det – og de forventninger er blevet indfriet. Desuden har samarbejdet med InboundCPH – og den viden, vi har fået – haft stor indflydelse på økonomien i vores andre marketingkanaler.«
Steffen Trannerup
Steffen Trannerup
Marketing Director
»InboundCPH formår at bygge en god relation op, hvor vidensdeling er i højsædet, og hvor den nørdede viden bliver omsat til informationer, vi kan handle på. Man kan mærke, at InboundCPH ved, at SEO og SEM kan udrette mirakler. At se vores brand overhale konkurrenterne på Google er jo en sand fornøjelse :-)«
Mathias Amdi Jensen
Mathias Amdi Jensen
Digital Marketing Lead
»Det er min overbevisning, at en virksomhed har brug for en person internt, der ser lyset i SEO. InboundCPH har været medvirkende til at sørge for, at vi så lyset. I dag ser vi SEO som et forretningskritisk marketingværktøj, der er afgørende for kundetilgangen og værdiskabelsen i vores virksomhed.«
Rasmus Begtoft
Rasmus Begtoft
Ansvarlig for digital markedsføring
»Ærlighed, åbenhed og en stærk men aldrig selvfed overbevisning om egen værdi er egenskaber, vi virkelig værdsætter ved InboundCPH som partner. De har aldrig hverken over- eller undersolgt deres services, men været ærlige i både forventnings-afstemningen, prognoserne og den efterfølgende rapportering.«
Johan Johansen
Johan Johansen
Digital Manager
X