Case study

Stylepit

Stylepit solgte tidligere modetøj på fire forskellige segmenterede webshops: Smartguy, Smartgirl, Smartkids og Smartsport. I 2014 besluttede de at samle alle produkter på Stylepit, og et stærkt mantra var at fastholde synligheden på Google og fastholde de tidligere markedsandele trods fusionen til én webshop.

Stylepit Case
arrow-down

Efter 1 års intensivt samarbejde:

400 %

mere synlighed

1000

SEO-optimeret landingssider

500 +

nye links til webshoppen

  • Sådan gjorde vi

Sådan genvandt Stylepit synligheden på Google efter fusion af websites

Stylepit solgte tidligere modetøj på fire forskellige segmenterede webshops: Smartguy, Smartgirl, Smartkids og Smartsport. I 2014 besluttede de at samle alle produkter på Stylepit, og et stærkt mantra var at fastholde synligheden på Google og fastholde de tidligere markedsandele på trods af fusionen til én webshop.

Stylepit valgte InboundCPH som SEO-partner kort tid efter fusionen. På dette tidspunkt var Stylepits synlighed på Google nærmest lig nul, og den eneste vej til Googles brugere var derfor at købe Google Ads-annoncer. Google Ads var en hurtig og effektiv måde at skabe opmærksomhed om den nye webshop, men på lang sigt var det høje investeringsniveau i Google Ads ikke rentabelt.

Opgaven var derfor hurtigst muligt at sikre Stylepit synlighed i søgeresultaterne på Google, så Google Ads-budgettet atter kunne reduceres til et minimum. Vi skulle genskabe den position, som de fire forskellige webshops individuelt havde, i ét samlet stærkt brand. Og det var ingen nem opgave på et konkurrencepræget marked med konkurrenter som Zalando, Asos, Boozt, Miinto og Ellos.

Om Stylepit

Nordens største og mest omfattende udvalg af modetøj til hele familien. Deres mission er at levere den bedste kundeoplevelse til hele den skandinaviske familie, som køber online. Stylepit har vundet titlen Vækst Gazelle af Børsen i seks år i træk, og har, blandt andre prestigefyldte priser, også vundet den danske e-handel Award og europæisk e-handel Award.

01

Målsætning

At genvinde organisk synlighed på Google efter fusionen af fire segmenterede webshops i en konkurrencepræget branche. Google Ads budgetterne skulle reduceres og én side skulle trække sammen trafik som fire tidligere havde gjort.

02

Proces

Stylepit og InboundCPH samarbejdede intensivt gennem et år med henblik på at skabe synlighed på Google. Eksisterende indhold på Stylepits webshop blev optimeret, hvilket endte med SEO-optimeret tekst til over 1.000 landingssider. En media outreach-strategi skabte mange hundrede nye links til Stylepit.

03

Resultat

Efter en svær opstart med små fremskridt de første fire måneder steg Stylepits synlighed på Google markant i løbet af blot to måneder – helt op til 400%. Resultatet var en synlighed, der lå et pænt stykke over synligheden af både Boozt.com og Miinto.dk

Så for os er SEO faktisk forskellen på at overleve og ikke overleve.

Vores investeringsniveau i Google Ads var ikke rentabelt på den lange bane. Og hvis man har en butik, hvor man betaler for meget i forhold til, hvad der omsættes, så går man kold. Så for os er SEO faktisk forskellen på at overleve og ikke overleve.

Marc Jeilman

Managing Director i Stylepit

Henning Madsen er en stærk entreprenør og en stor kapacitet inden for online marketing og SEO i særdeleshed.

Henning Madsen er en stærk entreprenør og en stor kapacitet inden for online marketing og SEO i særdeleshed. Han har et stort drive og en super god forretnings-forståelse, der gør ham i stand til at designe og eksekvere forretningsstrategier i den digitale verden. Sidst, men ikke mindst har han en fantastisk humor.

Marc Jeilman

Managing Director i Stylepit

Vi har dygtige folk, men de har ikke altid tænkt i SEO, men måske mere i usability.

InboundCPH har guidet vores teknikere til at trykke på de rigtige knapper i den rigtige rækkefølge. Vi har dygtige folk, men de har ikke altid tænkt i SEO, men måske mere i usability. Det har været kunsten for InboundCPH som partner at forklare konsekvenserne af, at optimeringen af en anden kanal kan have en negativ indvirkning på SEO

Marc Jeilman

Managing Director i Stylepit

Billede til stylepit case v2
svg-left
svg-right

Vil du vide mere om potentialet for din virksomhed?

Kontakt os i dag, hvis du vil vide mere om hvordan Google kan skabe værdi for din virksomhed.

martino-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Få en dialog om dit projekt

Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor