SEO case study

BRFkredit

Relancering af virksomhedens website og vigtigste salgskanal.

Header til BRF kredit
arrow-down

EN GENNEMTÆNKT RELANCERING SIKREDE TOPPLACERINGER PÅ TALRIGE VÆKSTSKABENDE SØGEORD

72

førstepladser på Google

104,46 %

flere konverteringer til salg

32,73 %

flere besøgende fra Google

  • Det gjorde vi

Relancering af website sikrede 72 førstepladser

Da BRFkredit stod over for en relancering af deres website, var det med lige dele spænding og nervøsitet. Websitet var deres ansigt udadtil og en af deres væsentligste kilder til nye kunder. Et fald i trafikken fra Google ville få betydelige konsekvenser. Et år efter relanceringen er nervøsiteten afløst af lettelse og stolthed.

InboundCPH blev inddraget i processen dels for at sikre en fastholdelse af besøgstrafikken fra Google og dels med henblik på at få implementeret en fremadrettet strategi for at maksimere synligheden af det nye website. Resultatet har været en stigning i trafikken på 32,73 % på årsbasis – svarende til et sekscifret antal besøgende.

01

Målsætning

Målsætningen for samarbejdet var at sikre en fastholdelse af besøgstrafikken fra Google og at implementere en fremadrettet SEO-strategi for at maksimere synligheden af det nye website på konverterende søgeord og søgefraser.

02

Proces

Forud for lanceringen af websitet foretog vi tekniske analyser og linkanalyser for at sikre et stærkt website. Efter lanceringen udvalgte vi 200 fokussøgeord med et stort økonomisk potentiale og fastlagde en strategi for arbejdet med disse.

03

Resultat

Resultatet er en årlig stigning i trafikken på 32,73 % svarende til et sekscifret antal besøgende. Konverteringsraten er samtidig steget med 104,46 %. Ud af de 200 fokussøgeord har BRFkredit opnået 72 topplaceringer på Google.

InboundCPH sørgede for, at vores transition fra det gamle til det nye website forløb så godt, som den overhovedet kunne.

Frem for alt sørgede InboundCPH for, at vores transition fra det gamle til det nye website forløb så godt, som den overhovedet kunne efter min overbevisning. Samtidig har InboundCPH formet den måde, vi har grebet tingene an på fremadrettet, og det har haft stor betydning for mange af de landvindinger inden for SEO, som vi har opnået efter relanceringen.

Rasmus Begtoft

Digital Marketing Ansvarlig

De er seriøse, dedikerede og humoristiske på én gang.

InboundCPH har plantet en viden, en interesse, en drift og en lille angst herinde, og det syntes jeg er nogle vigtige ting at få ind. De er seriøse, dedikerede og humoristiske på én gang, og det har betydet meget for vores samarbejde. Med InboundCPH har jeg en god sparringspartner, jeg kan vende tilbage til, og få vished om, at der er styr på det. Det er en rigtig rar tryghed at have.

Rasmus Begtoft

Digital Marketing Ansvarlig

I dag ser vi SEO som et forretningskritisk marketingværktøj

Det er min overbevisning, at en virksomhed har brug for en person internt, der ser lyset i SEO. InboundCPH har været medvirkende til at sørge for, at vi så lyset. I dag ser vi SEO som et forretningskritisk marketingværktøj, der er afgørende for kundetilgangen og værdiskabelsen i vores virksomhed.

Rasmus Begtoft

Digital Marketing Ansvarlig

Hvis ikke man har fuldstændigt styr på det, man laver, når man relancerer et website, så skal man ringe til nogen.

Hvis ikke man har fuldstændigt styr på det, man laver, når man relancerer et website, så skal man ringe til nogen, der ved noget om det. Ellers kan man risikere at jokke så umanerligt meget i spinaten, at det er helt forfærdeligt. Det mener jeg alvorligt.

Rasmus Begtoft

Digital Marketing Ansvarlig

InboundCPH har hjulpet os med at prioritere og fokusere SEO-indsatsen, så vi bruger vores ressourcer dér, hvor gevinsten er størst.

Hvis man tror, at trafikken fra Googles søgeresultater er gratis, så tager man fejl. Det kræver både tid og penge – men for os er den tid og de penge givet rigtig godt ud. Blandt andet fordi InboundCPH har hjulpet os med at prioritere og fokusere SEO-indsatsen, så vi bruger vores ressourcer dér, hvor gevinsten er størst.

Rasmus Begtoft

Digital Marketing Ansvarlig

billede til brfcase
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Få en dialog om dit projekt

Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor