Case study

BRFkredit

BRFkredit stod overfor en relancering af et website, hvilket ikke er risikofrit. InboundCPH blev inddraget i processen med henblik på at bibeholde synligheden på Google efter lancering. Samtidig skulle der lægges en langsigtet strategi, der fremadrettet ville sikre dem gode positioner overfor konkurrenterne.

Header til BRF kredit
arrow-down

Relancering af website og ny strategi resulterede i:

104,46 %

flere konverteringer på årsbasis

72

førstepladser på Google

32,73 %

stigning i organisk trafik på års basis

  • Sådan gjorde vi

Relancering af website gav 72 førstepladsen

Da BRFkredit stod over for en relancering af deres website i foråret 2016, var det med lige dele spænding og nervøsitet. Websitet er deres ansigt udadtil og en af deres væsentligste kilder til nye kunder. Et fald i trafikken fra Google ville få betydelige konsekvenser. Et år efter relanceringen er nervøsiteten afløst af lettelse og stolthed.

Regnestykket er ligetil: Mindre trafik fra Google er lig færre konverteringer, færre leads og i sidste ende færre kunder. Det kan være konsekvensen af at relancere et website, for et websites synlighed på Google er direkte forbundet med websitet.

Med den viden i baghovedet var det med en sund portion nervøsitet, at BRFkredit stod over for en relancering af deres website. Det var vigtigt for BRFkredit at fastholde den eksisterende trafik fra Google på trods af relanceringen.

InboundCPH blev inddraget for at sikre en fastholdelse af besøgstrafikken fra Google, dels med henblik på at få implementeret en fremadrettet strategi for at maksimere synligheden af det nye website.

 

01

Målsætning

At relancere et nyt website uden tab af synlighed, samt at få implementeret en fremadrettet strategi for at maksimere synligheden af det nye website. At udvælge forretningskritiske søgeord, der øger den relevante trafik og konverteringsraten.

02

Proces

Før relanceringen foretog vi en række SEO-tekniske analyser af websitet i udviklingsfasen, med henblik på i samarbejde med BRFkredit, at sikre en teknisk stærk side. Efter lancering blev der udvalgt 200 søgeord, med et mål om at tilføre mest mulig trafik og flest mulige konverteringer på websitet.

03

Resultat

Teknisk optimering og fokus på 200 udvalgte forretningskritiske søgeord resulterede i en stigning i trafikken på 32,73 % på årsbasis – svarende til et sekscifret antal besøgende. Samtidig er antallet af konverteringer tre gange højere end stigningen i besøgstallet blandt andet grundet 72 førstepladser på Google.

I dag ser vi SEO som et forretningskritisk marketingværktøj

Det er min overbevisning, at en virksomhed har brug for en person internt, der ser lyset i SEO. InboundCPH har været medvirkende til at sørge for, at vi så lyset. I dag ser vi SEO som et forretningskritisk marketingværktøj, der er afgørende for kundetilgangen og værdiskabelsen i vores virksomhed.

Rasmus Begtoft

Digital Marketing Ansvarlig

Hvis ikke man har fuldstændigt styr på det, man laver, når man relancerer et website, så skal man ringe til nogen.

Hvis ikke man har fuldstændigt styr på det, man laver, når man relancerer et website, så skal man ringe til nogen, der ved noget om det. Ellers kan man risikere at jokke så umanerligt meget i spinaten, at det er helt forfærdeligt. Det mener jeg alvorligt.

Rasmus Begtoft

Digital Marketing Ansvarlig

billede til brfcase
svg-left
svg-right

Kan Google skabe værdi for din virksomhed?

Kontakt os i dag, hvis du vil vide mere om hvordan Google kan skabe værdi for din virksomhed.

ian-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Få en dialog om dit projekt

Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor