Case study

Audi

Audi havde et ønske om at være førende inden for køb og leasing af firmabiler. Derfor skulle der sættes ind på en digital strategi, der skulle øge deres synlighed på Google på relevante søgeord. Der blev igangsat initiativer med fokus på indhold og linkbuilding.

audi overlay 59%
arrow-down

Et år med skarp fokus og tæt samarbejde:

642 %

flere besøgende fra Google efter ét års SEO

439,64 %

stigning i sidevisninger

677,69 %

stigning i bruger fra organisk trafik

  • Det gjorde vi

642 % flere besøgende fra Google ét års SEO

InboundCPH og Audi har nu samarbejdet i over fire år, og løsningsmodellen har blandt andet inkluderet søgeordsanalyser, indholdsoptimering af sider omhandlende køb og leasing af firmabiler, linkbuilding, undervisning af interessenter i Audi og rådgivning af ledende personer.

På baggrund af en række indledende søgeordsanalyser udarbejdede vi i samarbejde med Audi nyt indhold til websitet baseret på søgeord identificeret i analyserne. Layout og skrivestil blev løbende tilpasset i dialog med Audi for at sikre, at brugervenlighed, SEO-venlighed og sprogbrug endte med at være optimalt.

Efterfølgende igangsatte vi en omfattende outreach-kampagne for at højne antallet af relevante kvalitets-websites, der linker ind til Audis danske website og de specifikke sider, der omhandler firmabiler. Siden da har samarbejdet primært bestået af rådgivning, blandt andet i forbindelse med en relancering af websitet i 2017.

Om Audi

Audi er en bilfabrikant, der er kendt for kvalitets biler og en innovativ strategi mod grønnere løsninger. Audi er en stor spiller på markedet og har eksisteret siden 1910. Audi Danmark er en del af Skandinavisk Motor Co., som importerer og sælger Audi i Danmark.

01

Målsætning

At øge fokusset på Audi som firmabil, med henblik på at øge synligheden og slå konkurrenterne på relevante søgeord inden for køb og leasing af firmabiler. Derudover skulle der foretages indholdsoptimering og linkbuilding.

02

Proces

InboundCPH og Audi har nu samarbejdet i over fire år, og har processen blandt andet inkluderet søgeordsanalyser, indholdsoptimering af sider omhandlende køb og leasing af firmabiler, linkbuilding, undervisning af interessenter i Audi og rådgivning af ledende personer.

03

Resultat

Efter det første års arbejde med SEO steg den samlede besøgstrafik fra Google til Audis website med 642,23 % – en stigning der fint illustrerer, hvor meget potentiale der ligger i at gennemføre en målrettet SEO-strategi (selvom vi gerne indrømmer, at stigninger på over 600 % er usædvanlige).

Audi står i dag med en langt stærkere markedsposition inden for firmabiler

Udover den øgede trafik er vores nu stærke placeringer på Google med til at øge bevidstheden om Audi som et oplagt bud på en firmabil. Kampagnen har ikke kun medført en bemærkelsesværdig stigning i antallet af besøgende på Audis website, den har også medført, at Audi i dag står med en langt stærkere markedsposition inden for firmabiler.

Jacob Thiesen

Digital Manager

Vi er overbeviste om, at det er essentielt for os at arbejde med SEO.

Vi er overbeviste om, at det er essentielt for os at arbejde med SEO, da der bliver lavet så meget research på køb af biler, og da en meget stor del af denne research foregår online via Google.

Jacob Thiesen

Digital Manager

Tallene taler deres tydelige sprog: Der har været fremgang på alle parametre.

Det altafgørende er selvfølgelig de resultater, samarbejdet har udmøntet sig i. Tallene taler deres tydelige sprog: Der har været fremgang på alle parametre, som vi har arbejdet med – og som vi fortsat arbejder med. Isoleret set har jeg aldrig før oplevet så høj fremgang i trafikken fra Google til vores website.

Jacob Thiesen

Digital Manager

Test billede til case 2
svg-left
svg-right

Er SEO den rigtige løsning for din virksomhed?

Kontakt os for at lære om hvordan, din virksomhed kan bruge Google som salgskanal.

henning-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon
Step 1 / 3 - Vælg projekttype

Få en dialog om dit projekt

Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
Step 2 / 3 - Projekt information

Beskriv dit projekt så godt du kan

Step 3 / 3 - Dine oplysninger

Vi har brug for dine oplysninger nedenfor