SEO case study

Audi Danmark

Effektiv markedsføring målrettet mod B2B-indkøbere.

audi overlay 77%
arrow-down

ET MÅLRETTET B2B-FOKUS OG ET TÆT SEO-SAMARBEDJE FØRTE TIL EN SEKSDOBLING AF TRAFIKKEN

642 %

flere besøgende fra Google

439 %

stigning i sidevisninger

4 års

succesfuldt samarbejde

  • Det gjorde vi

Målrettet optimering af B2B-kunderejsen

En brancheanalyse viste, at Audi klarede sig markant dårligere end sine nærmeste konkurrenter på Google på søgeord relateret til firmabiler. Der ligger en grundig research-fase til grund for købet af en firmabil, og derfor er det vigtigt for Audi at få fat i potentielle kunder så tidligt i beslutningsprocessen som muligt.

Audi indgik på den baggrund et SEO-samarbejde med InboundCPH for at skabe større opmærksomhed om Audi blandt B2B-indkøbere. Samarbejdet har medført en bemærkelsesværdig stigning i antallet af besøgende på Audis website, og Audi står i dag med en langt stærkere markedsposition inden for køb og leasing af firmabiler.

01

Målsætning

Målsætningen for samarbejdet var at nå ud til B2B-indkøberne på Google og derved øge Audis markedsposition inden for køb og leasing af fimabiler. Audi ønskede desuden at vinde synlighed over for udvalgte konkurrenter på Google. 

02

Proces

Løsningsmodellen har blandt andet inkluderet søgeordsanalyser, tekniske analyser, indholdsoptimering af sider omhandlende køb og leasing af firmabiler, linkbuilding samt strategisk rådgivning af ledende personer i Audi Danmark.

03

Resultat

Efter ét års arbejde med SEO steg den samlede besøgstrafik fra Google til Audis website med 642,23 % – en stigning der fint illustrerer, hvor stort et potentiale der nogle gange kan indfries ved at realisere en målrettet SEO-strategi.

Audi står i dag med en langt stærkere markedsposition inden for firmabiler

Udover den øgede trafik er vores nu stærke placeringer på Google med til at øge bevidstheden om Audi som et oplagt bud på en firmabil. Kampagnen har ikke kun medført en bemærkelsesværdig stigning i antallet af besøgende på Audis website, den har også medført, at Audi i dag står med en langt stærkere markedsposition inden for firmabiler.

Jacob Thiesen

Digital Manager

Tallene taler deres tydelige sprog: Der har været fremgang på alle parametre.

Det altafgørende er selvfølgelig de resultater, samarbejdet har udmøntet sig i. Tallene taler deres tydelige sprog: Der har været fremgang på alle parametre, som vi har arbejdet med – og som vi fortsat arbejder med. Isoleret set har jeg aldrig før oplevet så høj fremgang i trafikken fra Google til vores website.

Jacob Thiesen

Digital Manager

Vi er overbeviste om, at det er essentielt for os at arbejde med SEO.

Vi er overbeviste om, at det er essentielt for os at arbejde med SEO, da der bliver lavet så meget research på køb af biler, og da en meget stor del af denne research foregår online via Google.

Jacob Thiesen

Digital Manager

tomt-profilbillede-kvadratisk
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    Google MarketingSEOGoogle AdsAndet
    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor