SEO case study

Stylepit

Fusion af Danmarks største online modeforhandlere.

Stylepit Case
arrow-down

ET ÅRS INTENSIV SEO-INDSATS SATTE FART PÅ SYNLIGHEDEN AF EN NY WEBSHOP PÅ GOOGLE

465 %

øget synlighed på Google

1.000+

nye landingssider

500+

links fra andre websites

  • Det gjorde vi

Fusion af webshops uden tab af omsætning

Stylepit solgte tidligere modetøj på fire forskellige segmenterede webshops: Smartguy, Smartgirl, Smartkids og Smartsport. I 2014 besluttede de at samle alle produkter på Stylepit, og et stærkt mantra var at fastholde synligheden på Google og fastholde de tidligere markedsandele på trods af fusionen til én webshop.

Stylepit valgte InboundCPH som SEO-partner kort tid efter fusionen. På det tidspunkt var Stylepits synlighed på Google nærmest lig nul, og den eneste vej til Googles brugere var derfor at købe Google Ads-annoncer. Google Ads var en hurtig måde at skabe opmærksomhed om den nye webshop, men på lang sigt var det ikke rentabelt.

Opgaven var derfor hurtigst muligt at sikre Stylepit synlighed i søgeresultaterne på Google, så Google Ads-budgettet atter kunne reduceres til et minimum. Efter ganske få måneder lykkedes det os at genskabe den synlighed, som de fire tidligere webshops havde – foran væsentlige konkurrenter som Boozt, Miinto og Ellos:

01

Målsætning

Målsætningen for samarbejdet var at genvinde synligheden på Google efter fusionen af de fire webshops, så Google Ads-budgettet atter kunne reduceres til et minimum og rentabiliteten på nye kunder kunne forbedres markant.

02

Proces

Første skridt var at identificere links til de gamle websites og pege dem til Stylepit. Efterfølgende iværksatte vi en teknisk optimering og en gennemgående optimering af indholdet på websitet med afsæt i målgruppens søgevaner.

03

Resultat

Efter en svær opstart med små fremskridt de første fire måneder steg Stylepits synlighed på Google med 465 % i løbet af blot to måneder. Stylepit har opnået en markant større synlighed på Google end både Boozt, Ellos og Miinto.

For os er SEO faktisk forskellen på at overleve og ikke overleve.

Vores investeringsniveau i Google Ads var ikke rentabelt på den lange bane. Og hvis man har en butik, hvor man betaler for meget i forhold til, hvad der omsættes, så går man kold. Så for os er SEO faktisk forskellen på at overleve og ikke overleve.

Peter Hestbæk

Marketingdirektør

InboundCPH er en stærk entreprenør og en stor kapacitet inden for online marketing og SEO i særdeleshed.

InboundCPH er en stærk entreprenør og en stor kapacitet inden for online marketing og SEO i særdeleshed. De har et stort drive og en super god forretnings-forståelse, der gør dem i stand til at designe og eksekvere forretnings-strategier i den digitale verden. Sidst, men ikke mindst har de en fantastisk humor!

Peter Hestbæk

Marketingdirektør

Vi har dygtige folk, men de har ikke altid tænkt i SEO, men måske mere i usability.

InboundCPH har guidet vores teknikere til at trykke på de rigtige knapper i den rigtige rækkefølge. Vi har dygtige folk, men de har ikke altid tænkt i SEO, men måske mere i usability. Det har været kunsten for InboundCPH som partner at forklare konsekvenserne af, at optimeringen af en anden kanal kan have en negativ indvirkning på SEO.

Peter Hestbæk

Marketingdirektør

peter-stylepit1
svg-left
svg-right

Kom i dialog med os

Har du brug for hjælp til din Google Marketing-indsats, eller overvejer du, om det giver mening for din virksomhed at fokusere på SEO og Google Ads? Kontakt Martino d'Apuzzo og få en dialog om dit projekt.

martino-figur-komprimeret
Vi har modtaget din forespørgsel

Tak for din forespørgsel. Vi sætter pris på muligheden for at drøfte dit projekt. Du hører fra os inden for 1-2 hverdage

På gensyn

Step 1 / 3

close icon

    Step 1 / 3 - Vælg projekttype

    Få en dialog om dit projekt

    Send os en forespørgsel og få en dialog om, hvordan vi kan hjælpe dig med dit projekt og dine målsætninger.

    SEOGoogle AdsSociale medierMarketing automationAI-implementeringData & InsightsAndet

    Step 2 / 3 - Projekt information

    Beskriv dit projekt så godt du kan

    Step 3 / 3 - Dine oplysninger

    Vi har brug for dine oplysninger nedenfor