Blog

Hvor SEO-optimeret er dit website? – Del 3

Her får du tredje del af SEO-tjeklisten, som du kan bruge til at vurdere, om din SEO-optimering er tilstrækkelig. Sammen med del 1 og del 2 udgør den de vigtigste dele i en SEO-vurdering, som er den test, vi kører et site igennem, når vi skal vurdere, hvor der bl.a. skal sættes ind ift. SEO.

Denne gang ligger fokus på SEO-optimering ift. arkitektur, local search, secure servers og video.

Hvor SEO-optimeret er dit website? – Del 2

Her har du 2. del af vores store SEO-optimering tjekliste, så du kan gennemføre en større SEO-revidering af din hjemmeside. Denne gang med fokus på duplikeret indhold, load-hastighed og indhold.

Følgende er et uddrag af de vigtigste punkter, som vi gennemgår, hvis man hyrer os til at varetage sin SEO-optimering. For selvom man ofte hører, at SEO udelukkende handler om at placere de rigtige nøgleord i sin tekst, så er der mange andre faktorer, der spiller ind, hvis man gerne vil i top hos Google.

Hvor SEO-optimeret er dit website? – Del 1

Når vi som professionelt SEO-bureau skal afdække indsatsområder og muligheder for en kommende SEO-optimering, starter vi altid med en gennemgående undersøgelse af det site, du ønsker optimeret. På den måde ved vi præcis, hvor vi med størst effekt kan sætte ind.

Nedenstående SEO-optimerings-tjekliste indeholder en del af de områder, vi kigger på i vores undersøgelse. Så er du i tvivl om, hvor godt optimeret dit site egentlig er, så gennemgå alle punkterne et for et. Samtidig giver listen også et godt indtryk af, hvor komplekst et område SEO-optimering egentlig er – og hvor mange faktorer der egentlig spiller ind på din ranking hos Google.

Sådan SEO-optimerer du din webshop til julesalget!

Er DIN webshop klar til at slå alle rekorder?

Julesalget begynder så småt at komme i gang, og endnu engang lader det til at komme til at slå alle rekorder. Meebox har gennemført en større undersøgelse omkring danske webshops forventninger til det kommende julesalg, og hele 71% af de adspurgte webshops forventer et endnu større salg i år end tidligere. Samtidig vurderer hele 32% af dem, at deres online markedsføring, herunder SEO, er meget vigtigt som en faktor til at få succes med julesalget.

SEO bureau

Hvorfor er det næsten umuligt at insource SEO?

Vi gi’r dig 8 gode grunde til, hvorfor det er vanskeligt at insource SEO.

Skal man hyre en in-house SEO-ekspert, eller skal man hente hjælp hos et eksternt bureau? Holdningerne og argumenterne for både den ene og den anden SEO-løsning er mange, og i sidste ende handler det selvfølgelig om at finde den løsning, som fungerer bedst for dig og din virksomhed.

Med i hele den diskussion er bestemt også det faktum, at det ikke behøver at handle om et enten/eller. Man kan sagtens have en kombination af in-house SEO-ressourcer og et eksternt bureau.

10 tips til en succesfuld SEO-migrering

Læs med herunder, hvor vi giver jer 10 lavpraktiske tips til en succesfuld relancering og SEO-migrering.

Trænger jeres website til en kærlig hånd, og har I besluttet, det er tid til en relancering? I så fald ønsker vi jer stort tillykke med den store beslutning. En relancering kan forvandle et website fra en visuel ulykke til et kunstværk, men den kan også gøre jeres website usynligt på søgemaskinerne, hvis den ikke gøres ordentligt.

Sådan forbedrer I jeres interne links

I ved, hvad link building er, og hvor vigtige links er for en succesfuld SEO-strategi. Men vidste I også, at den interne linkstruktur på jeres website har stor indflydelse på jeres rankings i søgemaskinerne? Muligvis ikke, for det er noget, mange virksomheder overser.

Læs med herunder, og bliv klogere på, hvorfor den interne linkstruktur er vigtig, samt hvad I kan gøre for at forbedre jeres egen.

5 gratis SEO-værktøjer til din søgeordsanalyse

Succesfulde SEO-resultater bliver skabt på baggrund af en grundig søgeordsanalyse, og I kan komme et langt stykke med de øvelser og gratis SEO-værktøjer, vi fortæller mere om i dette indlæg.

En søgeordsanalyse består i at udvælge de eksakte søgeord eller keywords, der er relevante for jeres website, services og produkter. Det er et stadie, hvor I som virksomhed skal se jer selv i øjnene, og tænke grundigt over hvad det egentlig er, I vil findes på, og hvad der reelt set giver jer værdi. Er det de generiske keywords med mange månedlige søgninger, eller er det de såkaldte long tail keywords med få søgninger men høj relevans – eller måske en blanding?

InboundCPH relanceret

Så fik vi langt om længe lanceret vores nye site. Selvom vi havde fået rigtig meget positiv respons, ville vi gerne lave et site, der tydeligt viste, at vores store passion er SEO, og at vi er nogle af DK’ skarpeste på det område.

X