Blog

Sådan SEO-optimerer du din webshop til julesalget!

Er DIN webshop klar til at slå alle rekorder?

Julesalget begynder så småt at komme i gang, og endnu engang lader det til at komme til at slå alle rekorder. Meebox har gennemført en større undersøgelse omkring danske webshops forventninger til det kommende julesalg, og hele 71% af de adspurgte webshops forventer et endnu større salg i år end tidligere. Samtidig vurderer hele 32% af dem, at deres online markedsføring, herunder SEO, er meget vigtigt som en faktor til at få succes med julesalget.

SEO bureau

Hvorfor er det næsten umuligt at insource SEO?

Vi gi’r dig 8 gode grunde til, hvorfor det er vanskeligt at insource SEO.

Skal man hyre en in-house SEO-ekspert, eller skal man hente hjælp hos et eksternt bureau? Holdningerne og argumenterne for både den ene og den anden SEO-løsning er mange, og i sidste ende handler det selvfølgelig om at finde den løsning, som fungerer bedst for dig og din virksomhed.

Med i hele den diskussion er bestemt også det faktum, at det ikke behøver at handle om et enten/eller. Man kan sagtens have en kombination af in-house SEO-ressourcer og et eksternt bureau.

10 tips til en succesfuld SEO-migrering

Læs med herunder, hvor vi giver jer 10 lavpraktiske tips til en succesfuld relancering og SEO-migrering.

Trænger jeres website til en kærlig hånd, og har I besluttet, det er tid til en relancering? I så fald ønsker vi jer stort tillykke med den store beslutning. En relancering kan forvandle et website fra en visuel ulykke til et kunstværk, men den kan også gøre jeres website usynligt på søgemaskinerne, hvis den ikke gøres ordentligt.

Sådan forbedrer I jeres interne links

I ved, hvad link building er, og hvor vigtige links er for en succesfuld SEO-strategi. Men vidste I også, at den interne linkstruktur på jeres website har stor indflydelse på jeres rankings i søgemaskinerne? Muligvis ikke, for det er noget, mange virksomheder overser.

Læs med herunder, og bliv klogere på, hvorfor den interne linkstruktur er vigtig, samt hvad I kan gøre for at forbedre jeres egen.

5 gratis SEO-værktøjer til din søgeordsanalyse

Succesfulde SEO-resultater bliver skabt på baggrund af en grundig søgeordsanalyse, og I kan komme et langt stykke med de øvelser og gratis SEO-værktøjer, vi fortæller mere om i dette indlæg.

En søgeordsanalyse består i at udvælge de eksakte søgeord eller keywords, der er relevante for jeres website, services og produkter. Det er et stadie, hvor I som virksomhed skal se jer selv i øjnene, og tænke grundigt over hvad det egentlig er, I vil findes på, og hvad der reelt set giver jer værdi. Er det de generiske keywords med mange månedlige søgninger, eller er det de såkaldte long tail keywords med få søgninger men høj relevans – eller måske en blanding?

InboundCPH relanceret

Så fik vi langt om længe lanceret vores nye site. Selvom vi havde fået rigtig meget positiv respons, ville vi gerne lave et site, der tydeligt viste, at vores store passion er SEO, og at vi er nogle af DK’ skarpeste på det område.

Sitewide SEO-optimering

I denne uge bringer vi del 2 af 3 af vores guide til DIY SEO. Hvis du ikke allerede har gjort det, bør du starte med at læse første del af guiden. Vi fortsætter med at se på, hvordan du kan forbedre din egen hjemmeside, men denne gang med fokus på sitewide optimering.

DIY onsite SEO-optimering

Vil du selv lege med SEO-optimering af din hjemmeside? Vi bringer over de næste tre uger en SEO-tjekliste, der sikrer dig succes. I denne uge fokuserer vi på de faktorer, du skal fokusere på, når du arbejder med SEO på din egen side – altså Onsite SEO.

X