Blog

Sådan vurderer Google kvalitet i indhold

Sådan vurderer Google, om dit indhold er af høj kvalitet

Hvis du vil sikre dig en plads øverst i Googles søgeresultater, er det vigtigt, at Google opfatter dit indhold som værende indhold af høj kvalitet. Læs her, hvad Google især kigger efter. I det seneste års tid har Google bevæget sig mere og mere hen imod, at det indhold, de viser til deres brugere, skal være af høj kvalitet. Senest kom deres core update hér i starten af 2016, som for alvor satte brugeroplevelsen i centrum af deres kvalitetsbedømmelse.Men selvom Google nu virker meget målrettet i sit ønske om kvalitet i søgeresultaterne, så har der været flere skift undervejs, ligesom...

Læs mere

SEO på dansk

Tilbage i august sidste år var jeg (Henning Madsen) inviteret til at holde et foredrag om SEO for en netværksgruppe indenfor it-branchen. Faktisk var vi to, der skulle holde foredrag samme aften for netværksgruppen. Den ene var Leif Carlsen fra Social Selling Company, der skulle fortælle om begrebet social selling, og jeg skulle på vegne af Inbound CPH fortælle om SEO. Vi havde aftalt, at Leif skulle starte med sit indlæg, da han var nødt til at gå for at deltage i et andet arrangement. No problemo so far :-)Imidlertid blev jeg lidt udfordret, da Leif i slutningen af hans indlæg...

Læs mere

SEO vs. PPC – Hvad tilfører din virksomhed størst værdi?

I en digital verden, hvor alt fra rejser og forsikringer til fitness-medlemskaber, kostrådgivning og dyrefoder bliver købt på internettet, er de fleste virksomheder efterhånden klar over vigtigheden af online markedsføring. Og det kommer næppe bag på nogen, at søgemaskinerne har en afgørende betydning. Faktisk viser en undersøgelse fra Jupiter Research, at gennemsnitligt 81% af trafikken på en hjemmeside stammer fra søgemaskinerne, mens de resterende blot 19% stammer fra enten direkte trafik eller linkhenvisninger.

App indexing hos Google

Nu får din app endnu mere synlighed hos Google

Nu kan brugeren på Google ikke bare se relevant indhold på din app i deres søgeresultat – de kan også installere din app direkte fra søgningen. Sidste år introducerede Google endnu et nyt tiltag, som handlede om at optimere oplevelsen for alle de mange brugere, som tilgår søgningen fra en smartphone eller tablet. App indexing. Det betød, at når du søgte på et givent ord, så ville du ikke bare få vist resultater fra relevante websites, men også relevante resultater fra apps. Ved siden af de foreslåede apps, var der en knap, som du kunne trykke på,...

Læs mere
Er du klar til Googles udrulning af AMP

Er du klar til Googles AMP-udrulning?

Her i februar forventes der at komme endnu en nyhed fra Google, som kan få stor indflydelse på din placering i søgeresultaterne, nemlig AMP – eller Accelerated Mobile Pages. Se her, hvordan nyheden kommer til at påvirke dig og dit site. Lanceringen af AMP går helt i tråd med Googles udtalte ønske om at give brugerne de resultater, som brugerne leder efter. Og noget af dét, vi som brugere leder efter, er hastighed. Sider, der loader alt for langsomt, er dræbende at skulle ind på og langt de fleste af os klikker væk, hvis vi skal vente...

Læs mere
Google åbner op for https sites

Google gør det nemmere for dig at bruge HTTPS-sider

Der er godt nyt til dig, der enten har et site med mange HTTPS-sider eller som overvejer at bruge HTTPS i højere grad i fremtiden.

Indtil nu har det været svært at få indekseret sine HTTPS-sider, idet Google i høj grad har prioriteret de almindelige HTTP-sider i deres søgeresultater. Tilbage i 2014 åbnede de dog en smule op for, at HTTPS-sider så småt ville begynde at blive vist i søgeresultaterne, men effekten har været begrænset. Det kommer dog til at ændre sig nu. Fremover vil Google nemlig prioritere de sikre sider langt højere.

SEO guide - 2016 update

Hvor godt er dit site SEO-optimeret – 2016 update!

I slutningen af 2015 lavede vi en dybdegående guide til, hvordan du selv kan gennemføre en SEO-vurdering af dit site. Men i SEO arbejder vi jo som bekendt ikke med en statisk facitliste. Googles prioriteringer ændrer sig løbende, og således er der allerede hér i starten af 2016 kommet en gennemgribende opdatering af deres kerne algoritme.

Derfor har vi lavet denne update til vores eksisterende SEO-vurderings liste. God fornøjelse med arbejdet!

Virker outsourcing af SEO til udlandet

Skal vi ikke bare outsource hele lortet?

Den bemærkning hører vi med jævne mellemrum; som regel efterfulgt af argumentationen om, at timepriserne i Indien, Ukraine m.fl. er langt lavere end i Danmark. Flere gange om ugen bliver vi kontaktet af personer og virksomheder i det store udland, som gerne vil ”hjælpe” os med at lave SEO for vores danske kunder. De fleste gange takker vi pænt nej, men nogle gange er disse personer og virksomheder ret vedholdende og tilbyder, at de gerne vil udarbejde indhold til vores kunder, så vi kan se, hvor dygtige de er.

SEO 2016

Disse SEO-tiltag skal du være opmærksom på i 2016

2015 var ikke et år, hvor SEO-folket fik lov at hvile på laurbærrene. Google sendte den ene algoritme-opdatering afsted efter den anden, ligesom lanceringen af den nye, mobilvenlige algoritme samt det AI-baserede RankBrain også gav mange ekstra sved på panden.

Derfor kunne man jo godt håbe på, at 2016 blev et lidt mere stille år med knap så mange ændringer. Det ser bare ikke sådan ud. 2016 kommer nemlig til at byde på en masse nye, stærke muligheder for website-ejerne, hvilket givetvis vil betyde mere arbejde til SEO-folket.

X