Blog

Nyt annonceformat i Google Ads

I maj løftede Google sløret for det, de selv kaldte den største ændring af deres tekstannoncer i Google Ads’ 15 år lange historie: et nyt annonceformat kaldet udvidede tekstannoncer (på engelsk: Expanded Text Ads). Det nye annonceformat har været tilgængeligt i nogle måneder, og nu udfases det gamle annonceformat helt. Fra den 31. januar 2017 kan du ikke længere oprette standardtekstannoncer i Google Ads.

Sådan bliver du nr. 1 på Google

Når vi afholder seminarer om søgemaskineoptimering, er der ét spørgsmål, vi med garanti altid får: ”Hvad skal der til for at få en placering som nr. 1 på Google?”. Det er et vanskeligt spørgsmål at besvare, for det afhænger af en lang række forskellige faktorer i relation til det website, den målgruppe, det marked og de søgeord, spørgsmålet skal besvares med udgangspunkt i. Vi kan pege på nogle generelle tendenser, men et retvisende svar kræver en række dybdegående analyser.

Boost julesalget med Google Ads

6 ud af 10 danskere køber ifølge en nylig undersøgelse fra FDIH en del af julegaverne online i år, og størstedelen af de danske kunder, der handler online, starter gaveindkøbet på Google. Det er derfor afgørende, at dit website er synligt på Google, hvis du vil have del i de knap 2 milliarder kroner, der ifølge Dansk Erhvervs Julehandelsprognose 2016 vil blive brugt online op mod jul i år.

Mød sælgeren, der arbejder døgnet rundt

Forestil dig den perfekte sælger: Han arbejder døgnet rundt, hele året uden én eneste sygedag. Han tiltrækker og fastholder tusindvis af kunder fra hele landet, men han kræver ingen firmabil. Han kræver heller ingen rygepauser, ingen personalegoder, ingen ferie og ingen pension. Faktisk kræver han slet ikke løn, og på trods af de forkastelige ansættelsesvilkår, får du ikke problemer med fagforeningen. Det lyder næsten for godt til at være sandt, men dén sælger findes faktisk – og du kan få en af disse sælgere i din virksomhed!

Tjekliste: 11 årsager til mistet synlighed på Google

Vi oplever ofte, at virksomheder henvender sig til os mere eller mindre panikslagne, fordi de pludselig har mistet en masse synlighed på Google. Og der er god grund til panik, for organisk synlighed er en afgørende del af mange virksomheders markedsføring, da ca. 90 % af alle klik foretages netop på de organiske placeringer. Heldigvis er det ofte muligt at finde årsagen til den mistede synlighed, så skaden kan udbedres.

20 myter om SEO

Søgemaskineoptimering (SEO) har ændret sig meget de seneste år. Google har udrullet den ene store, frygtede opdatering efter den anden – du har måske hørt om Panda (2011), Penguin (2012), Hummingbird (2013) og Pigeon (2014) – og hver gang er kriterierne for en god placering i søgeresultaterne blevet ændret en smule. SEO er altså ikke det samme, som det var for bare få år siden, og derfor er det ikke underligt, at der er opstået en lang række myter om SEO.

Google bekræfter: Vi bruger ikke sociale medier

Det bliver ofte diskuteret, om sociale medier spiller en rolle i forhold til Googles vurdering af et website, og nu har Google så endnu en gang sat en stopper for diskussionen. Denne gang er det Googles Gary Illyes, der i et opslag på Twitter skriver, at "The short version is, no, we don't.".Det spiller altså absolut ingen rolle for dit websites placering i søgeresultaterne, om du har en facebookside med 10.000 likes, eller om du overhovedet ikke er tilstedeværende på de sociale medier. Gary refererer i øvrigt til en video fra 2014, hvor Googles Matt Cutts...

Læs mere

Tjekliste: Udnytter du dit fulde SEO-potentiale?

Her har vi sammensat en detaljeret tjekliste, du kan bruge til at vurdere, om du udnytter dit fulde SEO-potentiale på dit website. Tjeklisten dækker de vigtigste områder inden for søgemaskineoptimering (SEO), og den kan hjælpe dig med at afdække eventuelle problemer, der kan have negativ indflydelse på din SEO.

Domæner, subdomæner og undermapper fra et SEO-perspektiv

Vi bliver ofte spurgt, om man opnår de bedste resultater af sin SEO-indsats ved at strukturere indholdet på sit website ved hjælp af subdomæner, undermapper eller flere forskellige domæner. I de fleste tilfælde har undermapper den største SEO-mæssige effekt, men sandheden er, at undermapper langt fra altid er den bedste løsning.

Googles største fjende: Mobilsøgninger

Den mobile revolution ruller for fuld kraft! Alle går rundt med mere computerkraft i lommen, end de fleste havde på skrivebordet for bare fem år siden. Og mere end halvdelen af Googles over 100 milliarder månedlige søgninger foretages nu fra mobile enheder (eksklusiv tablets) ifølge Amit Singhal, der indtil d. 26. februar 2016 var ansat som chef for Googles søgetjeneste.

X