Blog

Stjæler Google dit indhold og dine besøgende?

I løbet af de seneste år har vi set et stigende antal eksempler på, at Google udnytter dit indhold til at fastholde brugerne på Google frem for at lede dem videre til dit website. Google gør det for at forbedre brugeroplevelsen, siger de, men sandheden er også, at jo længere tid Google kan holde på brugerne, jo flere annoncer kan de vise, og jo flere penge kan de tjene. Spørgsmålet er, hvilken betydning Googles ageren har for dit arbejde med søgemaskineoptimering (SEO), og om det, Google gør, er fair?

InboundCPH på Børsen med Dansk Erhverv

Dansk Erhverv har valgt InboundCPH til at stå for en række seminarer, hvor vi sætter fokus på søgemaskineoptimering (SEO). Vi havde vores debut i går i Tietegensalen på Børsen i København, hvor cirka 30 medlemsvirksomheder under Dansk Erhverv var mødt op for at få en større viden om SEO.

Websiteoptimering har aldrig været nemmere

Folkene bag SiteAttention – et værktøj, der kan hjælpe jer med at søgemaskineoptimere indholdet på jeres website – har spurgt, om vi vil være med som SEO-rådgivere bag værktøjet. Det har vi naturligvis sagt ja tak til, af flere årsager. Ikke kun for at dele ud af vores SEO-viden, og fordi det giver os mulighed for netværke med andre fagprofessionelle, men også fordi SiteAttention er et SEO-værktøj, vi er ualmindeligt begejstrede for. Det er vi af tre gode grunde:

Sådan skifter du til HTTPS

Det er nu, du skal skifte fra HTTP til HTTPS, hvis du ikke allerede har gjort det! Det er der to årsager til:Af alle mere end 1,1 milliarder websites i verden estimeres det, at kun ca. 5 % af dem benytter HTTPS. Seneste analyser viser samtidig, at mere end 50 % af de websites, der ligger på side 1 på Google benytter HTTPS. Der er altså en sammenhæng mellem høje placeringer på Google og brugen af HTTPS. Fra oktober 2017 vil Googles Chrome-browser markere alle websites, som ikke benytter HTTPS, med en advarsel. Google skriver: "Eventually, we...

Læs mere

InboundCPH opruster med markant ansættelse

Det går godt i InboundCPH. Så godt, at vi nu kan byde 48-årige Jesper Berg velkommen på holdet. Med ansættelsen af Jesper bliver InboundCPH styrket med en indgående medie- og digitaliseringserfaring, der kan understøtte værdiskabelsen hos kunderne.Jesper har små 20 års erfaring med digitalisering af medier, og med baggrund fra blandt andet Politiken.dk, 3F, Aller, TV2 og Bonnier er han en rutineret seniorprofil i det digitale økosystem. Netop erfaringen fra mediebranchen ser vi frem til at kunne tilbyde vores kunder.Med Jesper får vi en stærk seniorprofil ind, som passer godt ind i vores virksomhed, hvor vi...

Læs mere

InboundCPH i Børsen

InboundCPH er i Børsen i dag – ikke bare i én, men i to artikler. Læs vores SEO-ekspert Henning Madsen advare om, at det kan være en hovedløs forretning at købe sig til en topplacering på Google, og læs, hvordan det gik til, at Henning og Martino d’Apuzzo blev hyret til at lave søgemaskineoptimering for Vatikanet.

Hackere udnytter WordPress 4.7.1 sårbarhed

Opdatér din WordPress NU!

Trods det højest mulige sikkerhedsniveau er et af mine WordPress-sites blevet hacket, eller det man kalder “defaced”. Et af mine indlæg var blevet overskrevet af teksten “Hacked by w4l3xzy3″ og så noget om, at Allah er stor, og Islam er bla bla…

Tak for et begivenhedsrigt år – 2016

2016 nærmer sig sin afslutning, og alle os fra InboundCPH vil gerne benytte lejligheden til at sige tusind tak for et spændende og begivenhedsrigt år. Året har budt på flere nye spændende projekter, nye samarbejdspartnere, nye medarbejdere og ikke mindst nye kunder. Tak til jer alle, fordi I har været en del af året, der er gået.

X