Blog

Sådan skifter du til HTTPS

Det er nu, du skal skifte fra HTTP til HTTPS, hvis du ikke allerede har gjort det! Det er der to årsager til:Af alle mere end 1,1 milliarder websites i verden estimeres det, at kun ca. 5 % af dem benytter HTTPS. Seneste analyser viser samtidig, at mere end 50 % af de websites, der ligger på side 1 på Google benytter HTTPS. Der er altså en sammenhæng mellem høje placeringer på Google og brugen af HTTPS. Fra oktober 2017 vil Googles Chrome-browser markere alle websites, som ikke benytter HTTPS, med en advarsel. Google skriver: "Eventually, we...

Læs mere

InboundCPH opruster med markant ansættelse

Det går godt i InboundCPH. Så godt, at vi nu kan byde 48-årige Jesper Berg velkommen på holdet. Med ansættelsen af Jesper bliver InboundCPH styrket med en indgående medie- og digitaliseringserfaring, der kan understøtte værdiskabelsen hos kunderne.Jesper har små 20 års erfaring med digitalisering af medier, og med baggrund fra blandt andet Politiken.dk, 3F, Aller, TV2 og Bonnier er han en rutineret seniorprofil i det digitale økosystem. Netop erfaringen fra mediebranchen ser vi frem til at kunne tilbyde vores kunder.Med Jesper får vi en stærk seniorprofil ind, som passer godt ind i vores virksomhed, hvor vi...

Læs mere

InboundCPH i Børsen

InboundCPH er i Børsen i dag – ikke bare i én, men i to artikler. Læs vores SEO-ekspert Henning Madsen advare om, at det kan være en hovedløs forretning at købe sig til en topplacering på Google, og læs, hvordan det gik til, at Henning og Martino d’Apuzzo blev hyret til at lave søgemaskineoptimering for Vatikanet.

Hackere udnytter WordPress 4.7.1 sårbarhed

Opdatér din WordPress NU!

Trods det højest mulige sikkerhedsniveau er et af mine WordPress-sites blevet hacket, eller det man kalder “defaced”. Et af mine indlæg var blevet overskrevet af teksten “Hacked by w4l3xzy3″ og så noget om, at Allah er stor, og Islam er bla bla…

Tak for et begivenhedsrigt år – 2016

2016 nærmer sig sin afslutning, og alle os fra InboundCPH vil gerne benytte lejligheden til at sige tusind tak for et spændende og begivenhedsrigt år. Året har budt på flere nye spændende projekter, nye samarbejdspartnere, nye medarbejdere og ikke mindst nye kunder. Tak til jer alle, fordi I har været en del af året, der er gået.

Nyt annonceformat i Google Ads

I maj løftede Google sløret for det, de selv kaldte den største ændring af deres tekstannoncer i Google Ads’ 15 år lange historie: et nyt annonceformat kaldet udvidede tekstannoncer (på engelsk: Expanded Text Ads). Det nye annonceformat har været tilgængeligt i nogle måneder, og nu udfases det gamle annonceformat helt. Fra den 31. januar 2017 kan du ikke længere oprette standardtekstannoncer i Google Ads.

Sådan bliver du nr. 1 på Google

Når vi afholder seminarer om søgemaskineoptimering, er der ét spørgsmål, vi med garanti altid får: ”Hvad skal der til for at få en placering som nr. 1 på Google?”. Det er et vanskeligt spørgsmål at besvare, for det afhænger af en lang række forskellige faktorer i relation til det website, den målgruppe, det marked og de søgeord, spørgsmålet skal besvares med udgangspunkt i. Vi kan pege på nogle generelle tendenser, men et retvisende svar kræver en række dybdegående analyser.

Boost julesalget med Google Ads

6 ud af 10 danskere køber ifølge en nylig undersøgelse fra FDIH en del af julegaverne online i år, og størstedelen af de danske kunder, der handler online, starter gaveindkøbet på Google. Det er derfor afgørende, at dit website er synligt på Google, hvis du vil have del i de knap 2 milliarder kroner, der ifølge Dansk Erhvervs Julehandelsprognose 2016 vil blive brugt online op mod jul i år.

X