Søgemaskineoptimering

Infografik: 40 tekniske SEO-fejl

Tekniske fejl på dit website kan have stor betydning for websitets synlighed på Google. I værste fald kan fejl forhindre Google i at indeksere websitet, og sker det, kan du godt iværksætte det store kriseberedskab. Heldigvis er de fleste fejl ikke helt så alvorlige, og mange fejl er forholdsvis nemme at udbedre, hvis blot du er opmærksom på dem.

Gratis SEO-seminar i Aarhus og Herlev

Bliv opdateret med den nyeste viden og udvikling inden for søgemaskineoptimering (SEO). I samarbejde med GRENKE inviterer vi til SEO-seminar – tilmeld dig via GRENKEs website. Benyt kampagnekoden “GRENKE” for gratis tilmelding. Der er et begrænset antal pladser, og tilmelding sker derfor efter først til mølle-princippet.

Stjæler Google dit indhold og dine besøgende?

I løbet af de seneste år har vi set et stigende antal eksempler på, at Google udnytter dit indhold til at fastholde brugerne på Google frem for at lede dem videre til dit website. Google gør det for at forbedre brugeroplevelsen, siger de, men sandheden er også, at jo længere tid Google kan holde på brugerne, jo flere annoncer kan de vise, og jo flere penge kan de tjene. Spørgsmålet er, hvilken betydning Googles ageren har for dit arbejde med søgemaskineoptimering (SEO), og om det, Google gør, er fair?

InboundCPH på Børsen med Dansk Erhverv

Dansk Erhverv har valgt InboundCPH til at stå for en række seminarer, hvor vi sætter fokus på søgemaskineoptimering (SEO). Vi havde vores debut i går i Tietegensalen på Børsen i København, hvor cirka 30 medlemsvirksomheder under Dansk Erhverv var mødt op for at få en større viden om SEO.

Websiteoptimering har aldrig været nemmere

Folkene bag SiteAttention – et værktøj, der kan hjælpe jer med at søgemaskineoptimere indholdet på jeres website – har spurgt, om vi vil være med som SEO-rådgivere bag værktøjet. Det har vi naturligvis sagt ja tak til, af flere årsager. Ikke kun for at dele ud af vores SEO-viden, og fordi det giver os mulighed for netværke med andre fagprofessionelle, men også fordi SiteAttention er et SEO-værktøj, vi er ualmindeligt begejstrede for. Det er vi af tre gode grunde:

Sådan skifter du til HTTPS

Det er nu, du skal skifte fra HTTP til HTTPS, hvis du ikke allerede har gjort det! Det er der to årsager til: Af alle mere end 1,1 milliarder websites i verden estimeres det, at kun ca. 5 % af dem benytter HTTPS. Seneste analyser viser samtidig, at mere end 50 % af de websites, der ligger på side 1 på Google benytter HTTPS. Der er altså en sammenhæng mellem høje placeringer på Google og brugen af HTTPS. Fra oktober 2017 vil Googles Chrome-browser markere alle websites, som ikke benytter HTTPS, med en advarsel. Google skriver: "Eventually, we...

Read More

InboundCPH opruster med markant ansættelse

Det går godt i InboundCPH. Så godt, at vi nu kan byde 48-årige Jesper Berg velkommen på holdet. Med ansættelsen af Jesper bliver InboundCPH styrket med en indgående medie- og digitaliseringserfaring, der kan understøtte værdiskabelsen hos kunderne. Jesper har små 20 års erfaring med digitalisering af medier, og med baggrund fra blandt andet Politiken.dk, 3F, Aller, TV2 og Bonnier er han en rutineret seniorprofil i det digitale økosystem. Netop erfaringen fra mediebranchen ser vi frem til at kunne tilbyde vores kunder. Med Jesper får vi en stærk seniorprofil ind, som passer godt ind i vores virksomhed, hvor vi...

Read More

SEO i 2017: 8 tendenser, du ikke må ignorere!

Søgemaskinerne ændrer sig med lynets hast, og vejen til en topplacering er ikke længere den samme, som den har været. Strategier, der var effektfulde for få år siden, har ikke nødvendigvis den samme positive effekt i dag, og du skal derfor være omstillingsparat, hvis du vil opnå succes med digital marketing og søgemaskineoptimering (SEO) i 2017.

Tjekliste: 11 årsager til mistet synlighed på Google

Vi oplever ofte, at virksomheder henvender sig til os mere eller mindre panikslagne, fordi de pludselig har mistet en masse synlighed på Google. Og der er god grund til panik, for organisk synlighed er en afgørende del af mange virksomheders markedsføring, da ca. 90 % af alle klik foretages netop på de organiske placeringer. Heldigvis er det ofte muligt at finde årsagen til den mistede synlighed, så skaden kan udbedres.

X