Online markedsføring

Sådan bliver du nr. 1 på Google

Når vi afholder seminarer om søgemaskineoptimering, er der ét spørgsmål, vi med garanti altid får: ”Hvad skal der til for at få en placering som nr. 1 på Google?”. Det er et vanskeligt spørgsmål at besvare, for det afhænger af en lang række forskellige faktorer i relation til det website, den målgruppe, det marked og de søgeord, spørgsmålet skal besvares med udgangspunkt i. Vi kan pege på nogle generelle tendenser, men et retvisende svar kræver en række dybdegående analyser.

Mød sælgeren, der arbejder døgnet rundt

Forestil dig den perfekte sælger: Han arbejder døgnet rundt, hele året uden én eneste sygedag. Han tiltrækker og fastholder tusindvis af kunder fra hele landet, men han kræver ingen firmabil. Han kræver heller ingen rygepauser, ingen personalegoder, ingen ferie og ingen pension. Faktisk kræver han slet ikke løn, og på trods af de forkastelige ansættelsesvilkår, får du ikke problemer med fagforeningen. Det lyder næsten for godt til at være sandt, men dén sælger findes faktisk – og du kan få en af disse sælgere i din virksomhed!

SEO vs. PPC – Hvad tilfører din virksomhed størst værdi?

I en digital verden, hvor alt fra rejser og forsikringer til fitness-medlemskaber, kostrådgivning og dyrefoder bliver købt på internettet, er de fleste virksomheder efterhånden klar over vigtigheden af online markedsføring. Og det kommer næppe bag på nogen, at søgemaskinerne har en afgørende betydning. Faktisk viser en undersøgelse fra Jupiter Research, at gennemsnitligt 81% af trafikken på en hjemmeside stammer fra søgemaskinerne, mens de resterende blot 19% stammer fra enten direkte trafik eller linkhenvisninger.

X