AdWords

Nyt annonceformat i Google AdWords

I maj løftede Google sløret for det, de selv kaldte den største ændring af deres tekstannoncer i AdWords’ 15 år lange historie: et nyt annonceformat kaldet udvidede tekstannoncer (på engelsk: Expanded Text Ads). Det nye annonceformat har været tilgængeligt i nogle måneder, og nu udfases det gamle annonceformat helt. Fra den 31. januar 2017 kan du ikke længere oprette standardtekstannoncer i Google AdWords.

Boost julesalget med Google AdWords

6 ud af 10 danskere køber ifølge en nylig undersøgelse fra FDIH en del af julegaverne online i år, og størstedelen af de danske kunder, der handler online, starter gaveindkøbet på Google. Det er derfor afgørende, at dit website er synligt på Google, hvis du vil have del i de knap 2 milliarder kroner, der ifølge Dansk Erhvervs Julehandelsprognose 2016 vil blive brugt online op mod jul i år.

Googles største fjende: Mobilsøgninger

Den mobile revolution ruller for fuld kraft! Alle går rundt med mere computerkraft i lommen, end de fleste havde på skrivebordet for bare fem år siden. Og mere end halvdelen af Googles over 100 milliarder månedlige søgninger foretages nu fra mobile enheder (eksklusiv tablets) ifølge Amit Singhal, der indtil d. 26. februar 2016 var ansat som chef for Googles søgetjeneste.

Google fjerner annoncer fra søgeresultaterne

Google har netop bekræftet, at de ikke længere vil vise betalte AdWords-annoncer i højre side af søgeresultaterne. I stedet vil de vise op til fire annoncer i toppen af søgeresultaterne og op til tre annoncer i bunden af søgeresultaterne. Google begrunder ændringen med, at de vil give brugerne en bedre oplevelse og annoncørerne et øget udbytte – men for Google er det naturligvis et spørgsmål om at tjene flere penge. For dig bliver ændringen til et spørgsmål om, hvad der fremadrettet tilfører din virksomhed størst værdi – SEO eller AdWords?

X